|
[Későbbi] [1694-1675] [1674-1655] [1654-1635] [1634-1615] [1614-1595] [1594-1575] [1574-1555] [1554-1535] [1534-1515] [1514-1495] [1494-1475] [1474-1455] [1454-1435] [1434-1415] [1414-1395] [1394-1375] [1374-1355] [1354-1335] [1334-1315] [1314-1295] [1294-1275] [1274-1255] [1254-1235] [1234-1215] [1214-1195] [1194-1175] [1174-1155] [1154-1135] [1134-1115] [1114-1095] [1094-1075] [1074-1055] [1054-1035] [1034-1015] [1014-995] [994-975] [974-955] [954-935] [934-915] [914-895] [894-875] [874-855] [854-835] [834-815] [814-795] [794-775] [774-755] [754-735] [Korábbi] [Archívum]
:)
én kiszedettem belőle, a helyét lefalaztattam és most a hátsó szélvédő közepén a tetejáén van az antennámeccerűbb XD
yellow (szép a rajz Tom.) |
köszi, értem... de én úgy gondoltam, hogy szimplán a vezérlőszálat szakítom meg egy kapcsolóval és csak akkor kapcsolom be, ha ki akarom tolni az antennát. akkor nem kell állandó +12re rakni, jól gondolom?
köszi Gy. |
Utóirat...
A két fajta antennának asszem más a dugója !
De ua a 3 szál van használva.
Tom. |
Hello Gy.
Noss a vezérlő szál kisáramú vezeték és a másik vége a magnohoz vezető kábelkötegnél van a középkonzolban.
Az állandó +12V (B+) -ra azért van szükség, mert a fejegységeket általában nem szabad a remote kimenetükön nagy árammal terhelni (antennahúzó motor), valamint ha a vezérlőszálon megszünteted a +12 voltot akkor vajon mi húzná vissza az antennát ? Szal azzé van ott állandó tápfesz.
A direkt bekötést úgy értettem hogy az antennánál mindent hagysz úgy ahogy van, kapja csak meg az állandó tápfeszt ahogy azt kitalálták, elöl meg keresd meg a vezérlőszálat (ott kell lennie a magnóhoz vezető kábelkötegben) és rakj rá egy kapcsolót, mely állandó +12-őt rak rá ha bekapcsolod. Ez a kapcsoló lesz az antennatologatód, és ha leparkolod az autót sem kell visszahuzatnod vele az antennát, mert bekapcsolt kapcsoló mellet is csak 3 mA-et eszik az egész....
A két évjárat antennája tényleg különböző, bár ahogy nézem csak felépítésre más. ( A régiben egy kicsit több az IC...)
Tom. |
ja, bocsi, még egy kérdés....miért kell ott az állandó 12V, mégha a gyújtás le van kapcsolva is?
és Tom. mit értessz azon, hogy "aktiv vezérlővel 3mA..."? és hogy "lehet fix bekötéssel szerelni.."? Bocsi, hogy picit értetlenkedem..:)köszi
Gy. |
köszi, akkor ha jól értem csak az a "vezérlő szálat" kell egy kapcsolóval megszakítani? Igazából azért szakítanám, mert sztem tök fölösleges, ha CD-t hallgatok is kitolja, vagy ha egy percre kiszálok is ki-behuzogatja, ha amúgy is hamar megadja magát az antenna... és hol célszerű megszakítani? merre megy előre?
jól tudom, hogy a 97 előtt és után más fajta antanna van? mi lehet a különbség, ha egy 97-est rakok be a régi helyett, fog-e működni? ugyanaz lehet a vezérlése?
mégegyszer köszi
Gy. |
Ja.
Amúgy ha nem akarod hogy ki be mászkáljon az antenna rádiókapcsolgatáskor, nyugodtam rakj a vezérlőszálra egy rejtett kapcsolót a műszerfal környéken és csak akkor húzasd be ha autómosóba mész...
Kitolt állapotban, aktív vezérlőbemenettel is csak 3 mA-et eszik a bájzling, úh nyugodtan lehet fix bekötéssel szerelni.
Tom. |
Tom a profi de asszem pontosan emígyen van e.
Egy vezérlő és két táp melyből egy test a másik +12v. |
Sziasztok!
Az elképzelhető, hogy az elektromos antenna 3 szál vezetékéből (ha a testet 01-nek, a másik kettőt 02-nek, 03-nak hívjuk) a 01 és a 02 között állandó 12V van, és a 03 vezérli a ki-be menetet? én eddig azt hittem, hogy 01-02 ki, 01-03 be....de nem így mértem. vagy csak béna vagyok? van vkinek ötlete? köszi
Gy. |
helo fiuk ha lesz mazda tali akor nem lehetne e miskolc es pest kozt valahol
|
Yellow,
a lámpára sztem rájössz majd, a fordmérő természetesen nem spirálos, hanem egy légmagos deprez műszer. A gyújtáselektronika álltal küldött impulzusokat a motorvezérlő computer küldi tovább a kilóméteróra felé. Az óra típusától függően vagy a nyers jelet küldi fel ( LCD-s óra, saját dekóder IC-vel) , vagy pedig a feldolgozott jelet egyenesen a deprezhez ( mechanikus számlálós óra ).
Hmmmm....
Nézdd át a csatlakozásokat, biztosítéktáblát, esetleg borítsd ki a kilóméterórát a helyéről és nézd meg mi a szitu.
Maga a müszer nem szokott elromlani...
Tom.
u.i.: Google koordináták ? |
Csumi Jolanda...
A balatoni útnál van egy nagy aszfaltos placcc. A Google earth-on vettem észre. kiderült, hogy valami rendőrségi terület. Tegnap este elmentem megnézni. Le van zárva... Me mér ne? Most próbálok rendőr ismerősöket felkutatni, hogy nem lehet e hivatalos engedélyt kérni, hogy használhassuk. Mert akkor távol a forgalomtól egy nagy aszfaltos helyen még akár egymás közti ügyességi versenyt is rendezhetnénk. Sőt ha engedik, akát ott is lehetne sátrazni...
Rajta vagyok az ügyön, de nem ígérek semmit...
|
Marco
Igen sötétive vannak..Még nem basztatak a rendörök,de ne is(jo kisfiu vagyok.A tolató lámpánál feketére van fujva neked?Nagyon baró..gondolkozok,hogy én is megcsinálni valami hasonlóra
Most a müszerfalon lévő kapcsolókba égőket ledesre cserélni
Tudtok valami infot,hogy mikor lesz idén a mazda tali?
|
Tom, várom a javaslatokat...
otthon meg tom csinálni magmnak, vagy vigyem el inkább szerelőhöz?
yellow
|
Yellow,
a lámpa még egyszerű, de a fordulatszámmérő már gázosabb...
Tom. |
Maestro!
Neked sötétítve vannak az első-oldalsó ablakaid is,ha jól látom.
Nem basztatott még érte rendőr? |
basszus ma szakadó esőben jöttem haza sötétben... elszállt a balos tompított lámpám és meghalt a fordulatszám mérőm... hogy lehet megjavítani?
yellow |
áhhháá így már okés, csak a képeket néztem |
[Későbbi] [1694-1675] [1674-1655] [1654-1635] [1634-1615] [1614-1595] [1594-1575] [1574-1555] [1554-1535] [1534-1515] [1514-1495] [1494-1475] [1474-1455] [1454-1435] [1434-1415] [1414-1395] [1394-1375] [1374-1355] [1354-1335] [1334-1315] [1314-1295] [1294-1275] [1274-1255] [1254-1235] [1234-1215] [1214-1195] [1194-1175] [1174-1155] [1154-1135] [1134-1115] [1114-1095] [1094-1075] [1074-1055] [1054-1035] [1034-1015] [1014-995] [994-975] [974-955] [954-935] [934-915] [914-895] [894-875] [874-855] [854-835] [834-815] [814-795] [794-775] [774-755] [754-735] [Korábbi] [Archívum]
| |