|
[4574-4555] [4554-4535] [4534-4515] [4514-4495] [4494-4475] [4474-4455] [4454-4435] [4434-4415] [4414-4395] [4394-4375] [4374-4355] [4354-4335] [4334-4315] [4314-4295] [4294-4275] [4274-4255] [4254-4235] [4234-4215] [4214-4195] [4194-4175] [4174-4155] [4154-4135] [4134-4115] [4114-4095] [4094-4075] [4074-4055] [4054-4035] [4034-4015] [4014-3995] [3994-3975] [3974-3955] [3954-3935] [3934-3915] [3914-3895] [3894-3875] [3874-3855] [3854-3835] [3834-3815] [3814-3795] [3794-3775] [3774-3755] [3754-3735] [3734-3715] [3714-3695] [3694-3675] [3674-3655] [3654-3635] [3634-3615] [Korábbi] [Archívum]
ouuu, nagyon mutatoos,
index is, vagy csak menetfeny ?
szmore voutam
|
Kicsit szórakoztam a téli szünetemben. itt az eredmény.
|
Amint le van írva komplett motor generál volt. Teljes tömítés cserével, valamint használtak a tömítéshez pasztát is. Természetesen szakik csinálták. kb 160 ezerbe fájt.
Előtte már én is cseréltem szelepfedél tömítést, de az nem lett faxa. Akkor nem használtam tömítést. Fosta is az olajat rendesen.
|
Pe-pe latom neked is szivargott az olaj a szelepfedelnel ... es latom eleg jol nez ki most :) mivel csinaltad ? lemostad benzinnel ? raktal bele uj tomites ? es annyi ? vagy tomitest + hoallo pasztat is ? most is ijen tiszta fel ev utan ? vagy mar olajos ?
|
atesz, a kep alapjan oda valami beakadt, es feszakitotta a lemezt..de nem tunik veszelyesnek.
fustolesbol sokan mondanak sokfelet. a leggyakoribb a szelepszar szimmering miatti fustoles, de ez is olyamn, hogy sokmindent ra lehet kenni. teny es valo, nem voltak valami szep allapotban a szimmeringjeim a cserenel, de nem is valtozott semmit. motorkopottsag...talan gyurucsere, de 190ezer kilometernel nalam nem mutatott semmilyen kopast a motor, kompresszio tokeletes, nem lehet panaszra okom..ettol fuggetlenul, eszi az olajat, ami az en szempontombol nezve kevesbe remiszto, mert talpam is van hozza. raadasul tovabbra is 5w-s olaj van benne.
a kovetkezo olajcserenel megprobalkozom egy masik olajjal, meglatjuk milyen eredmenyt hoz.
roli, facebookom nincs, (halistennek) Janikanak viszont van 323f-es barati klubja vagy valmi ahhzo hasonlo.
szmore voutam
|
igen nekem is 1.5 osom van a fordulatszam reggel gyujtasnal 2400 korul indul es ojan 5 mp alatt lemegy 1100 ra ha nincs tul hideg de ha nagyon hideg van akor lehezebben megy le 750 re :)
|
Roli, 1.5-ös motorod van? Ha igen, akkor amikor hidegen beindítod, akkor mekkora fordulatszámon melegít az első 1 percben?
Amúgy visszatérve a füst kékes:/
|
Adam ez normalis nekem is fustol feher fust jon belole de csak hideg idoben ami normalis masnak is ugyan ugy fustol :) nekem inkabb viz jon a kipufogobol ezert neha oda taposok neki es mielott megallitom a motrot felturazom parszor :) a motor felmelegedessel ebben a hideg idoben eleg sokat kell varni mig a tu a muszerfalon a kozepeig felszokik legalabb 5 km kell probaltam letakarni a fel oldalat a vizhutonek de akor se sokkal hamarabb melegedett max ha letakarod az egeszet de hosszabb tavon nem tul jo gondolom :) a fogyasztas az lehetne ojan 2 literrel kevesebb az mar fasza lenne :) na de ez van most a 9 liter siman elmegy pedig alig nyomom neki a gazt max 60-70 csak a varosban lehet azert is eszik sokat mert kevesek a tavok es mire bemelegszik megallok :) de azert megvagyok vele elegedve :)
|
szmore. Ha nem az, akkor miért füstölhet még? Vagy már ennyire kopott a motor, és nem lehet vele semmit se kezdeni?
Én azért nem gondolok arra, hogy nem a motor kopottsága miatt van, mert amikor beindítom, csak max fél percig füstöl, és abbahagyja, annyi idő alatt szinte semmit sem melegszik a motor szerintem, hogy abbahagyná a bemelegedés miatt a füstölést. Inkább ez a rövid füstölés a szelepszár szimering hibára utal, hogy sok állás után, abban a fél percben elégeti azt a sok olajat, ami lecsorgott az állás során, és utána már a gyors munka ütemekben nincs ideje lefolyni...
Meg amint már írtam, van rendesen ereje a motornak, és azután a fél perc füstölés után, hiába nyüstölöd, csinálsz vele akármit, több füst nincs...
|
szmore lehet neked van igazat :) en is a vizpumpara gyanakszok igaz hogy csak 1-2 csepp csepeg naponta de na eleg idegesito az a baj hogy vizpumpat nem csereltem mikor a vezerlest ami kb 1 eve volt most biztos ettol a hidegtol is probaltam leszedni az oldalso muanyag vedot de nem tudtam majd elviszem hogy nezzek meg vizpumpat mijet ajanlassz ? minnel olcsobb legyen es passzoljon is ...
JAJ meg valami eszrevettem meg valami furcsasagot valto es a motor kozt alulrol le is fotoztam ki van hasitva a vas lemezbol egy kis darabka csak azt nem tudom hogy mitol vagy igy volt vagy igy kell legyen ? itt a kep
http://djroly.go.ro/alul.jpg
Facebookon nem talallak meg szmore ? vagy nincs mazda csoport ?:) mert nemtalalok senkit se :)
|
Hello,
Adam, szelepszar szimmering eseten a fustoles folyamatos, hiszen a tomitetlenseg problemaja hideg es meleg motornal egyarant fennall..en a v6oson a nyaron csereltem szimmeringet, es nem vette elejet a fustolesnek, vagy legalabbis szerintem semmivel nem fustol kevesebbet. tartsd bele a kezed a fustbe, hagyd hogy kicsit atjarja es szimatolj...az olajszagot mindenkeppen erezned kell, ha onnan jon a baj.
roli: ember legyen a talpan aki megmondja, hogy honnan jon a viz, de a kepek alapjan a vizpumpa eselyes. nem mondom 100%ra, de ha kornyekbeli vizcsovek nincsenek repedve, akkor marad pumpa. ha figyelsz folyamatosan a vizszintre, meg a hofokra biztos el lehet kolbaszolni nehany szaz kilometert, kerdes az, hogy a szivoattyu csak tomitesproblemas, vagy esetleg mar a lamellai is kopottak es a szallitasi kapacitasa is csokkent, vagy akar elegtelen. egy pontos diagnosztikat mindenkeppen megerne, hogy legalabb tudd, mi is a konkret baj. bar az mar bontassal jar, es akkor ecerubb a csere. a kulonbozo tomittoket en szemely szerint nem ajanlom, tapasztalatom nincs se jo, se rossz, de olvastam mar erdekes dolgokat.
szmore voutam
|
szerintem sajnos nem az, mert, kékes színe van. Beindítás után csak fél percig füstöl, aztán abba hagyja. Esetleg szelepszár szimering??
Meg egy olyan kérdésem lenne, hogy hidegindításkor a fordulatszám felmegy kb 2600-ig, és onnan kezd el csak szép lassan csökkenni, de 1-2 percig 2000feletti fordulatszámmal jár a motor. Ez normális??
Mikor már be van melegedve, akkor meg kicsit ingadozik az alapjárat 700-900 között..Mi lehet a gond?
|
szervusz Adam,
valoszinuleg kondenz, azaz vizgoz csupan, ami eleg gyakori jelenseg barmelyik autonal.
szmore voutam, mig normalis voutam
|
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy az mitől lehet, hogy ha több napot áll a kocsi, akkor hidegen indításkor eléggé füstöl kb fél percig, aztán megszűnik. Ezután semmi füst se jön belőle, sehogyan se, meghajtva se, meg melegen indításkor se.
Mi lehet a gond? Erő van rendesen a kocsiban, igaz 280ezer km van benne.
94-es évjárat 1.5-ös motorral.
|
hu ha na ez fasza tavaly cserelte az egyik haver szerelom a vezerlest es azt mondta a vizpumpat nem muszaj kicserelni mert nem a vezerlesen megy hanem kulon na mondom akor jo ne csereljuk de most valahonnan csak folyik a fagyallo csak meg nemtudom honnan nagyon remelem hogy nem a vizpumpa mert akor egyedul nem allok neki viszem szervizbe vajon dragan cserelik ki ? es ha veszek mijen markajut vegyek ?
|
Roli!
Én most cseréltem vízpumpát! Nem egy egyszerrű dolog de megoldható. Egy kis gyors segítő leírás:
- Jobban jársz ha szerelőakna felé álsz a jobb hozzáférhetőséghez, és nem árt ha van egy segítséged
- Jobboldalt le kell szedni a kereket és ki kell kapni az összes doblemezt azt is ami a motor alá megy.
- következő lépésben el lehet kezdeni a generátor és a szervó szílyakat leszedni a vízpumpa szílytárcsáját, majd a vezérlés burkolatát, a vezérlés burkolatához le kell szedni a szelepfedelet is.
- Ha minden csupasz a jobb oldalon, meg kelle jelölni a vezérlést mert azt is szét kell kapni. ezután lejöhet a vezérműszíly, a feszítőgörgö és a fogas vezetőgörgő.
- Ha mindez lent van a hűtő alsó csövét leszeded, lenegeded a vizet és nem egyszerű forgatással bűvészkedésell ki lehet forgatni a vízpumpát a helyéről.
UI: Ne lepődj meg az egész művelethez iszonyat kicsi a hely!! :) Remélem segítettem valamenyit.
|
[4574-4555] [4554-4535] [4534-4515] [4514-4495] [4494-4475] [4474-4455] [4454-4435] [4434-4415] [4414-4395] [4394-4375] [4374-4355] [4354-4335] [4334-4315] [4314-4295] [4294-4275] [4274-4255] [4254-4235] [4234-4215] [4214-4195] [4194-4175] [4174-4155] [4154-4135] [4134-4115] [4114-4095] [4094-4075] [4074-4055] [4054-4035] [4034-4015] [4014-3995] [3994-3975] [3974-3955] [3954-3935] [3934-3915] [3914-3895] [3894-3875] [3874-3855] [3854-3835] [3834-3815] [3814-3795] [3794-3775] [3774-3755] [3754-3735] [3734-3715] [3714-3695] [3694-3675] [3674-3655] [3654-3635] [3634-3615] [Korábbi] [Archívum]
| |