|
[4574-4555] [4554-4535] [4534-4515] [4514-4495] [4494-4475] [4474-4455] [4454-4435] [4434-4415] [4414-4395] [4394-4375] [4374-4355] [4354-4335] [4334-4315] [4314-4295] [4294-4275] [4274-4255] [4254-4235] [4234-4215] [4214-4195] [4194-4175] [4174-4155] [4154-4135] [4134-4115] [4114-4095] [4094-4075] [4074-4055] [4054-4035] [4034-4015] [4014-3995] [3994-3975] [3974-3955] [3954-3935] [3934-3915] [3914-3895] [3894-3875] [3874-3855] [3854-3835] [3834-3815] [3814-3795] [3794-3775] [3774-3755] [3754-3735] [3734-3715] [3714-3695] [3694-3675] [3674-3655] [3654-3635] [3634-3615] [Korbbi] [Archvum]
ouuu, nagyon mutatoos,
index is, vagy csak menetfeny ?
szmore voutam
|
Kicsit szrakoztam a tli sznetemben. itt az eredmny.
|
Amint le van rva komplett motor generl volt. Teljes tmts cservel, valamint hasznltak a tmtshez pasztt is. Termszetesen szakik csinltk. kb 160 ezerbe fjt.
Eltte mr n is cserltem szelepfedl tmtst, de az nem lett faxa. Akkor nem hasznltam tmtst. Fosta is az olajat rendesen.
|
Pe-pe latom neked is szivargott az olaj a szelepfedelnel ... es latom eleg jol nez ki most :) mivel csinaltad ? lemostad benzinnel ? raktal bele uj tomites ? es annyi ? vagy tomitest + hoallo pasztat is ? most is ijen tiszta fel ev utan ? vagy mar olajos ?
|
atesz, a kep alapjan oda valami beakadt, es feszakitotta a lemezt..de nem tunik veszelyesnek.
fustolesbol sokan mondanak sokfelet. a leggyakoribb a szelepszar szimmering miatti fustoles, de ez is olyamn, hogy sokmindent ra lehet kenni. teny es valo, nem voltak valami szep allapotban a szimmeringjeim a cserenel, de nem is valtozott semmit. motorkopottsag...talan gyurucsere, de 190ezer kilometernel nalam nem mutatott semmilyen kopast a motor, kompresszio tokeletes, nem lehet panaszra okom..ettol fuggetlenul, eszi az olajat, ami az en szempontombol nezve kevesbe remiszto, mert talpam is van hozza. raadasul tovabbra is 5w-s olaj van benne.
a kovetkezo olajcserenel megprobalkozom egy masik olajjal, meglatjuk milyen eredmenyt hoz.
roli, facebookom nincs, (halistennek) Janikanak viszont van 323f-es barati klubja vagy valmi ahhzo hasonlo.
szmore voutam
|
igen nekem is 1.5 osom van a fordulatszam reggel gyujtasnal 2400 korul indul es ojan 5 mp alatt lemegy 1100 ra ha nincs tul hideg de ha nagyon hideg van akor lehezebben megy le 750 re :)
|
Roli, 1.5-s motorod van? Ha igen, akkor amikor hidegen beindtod, akkor mekkora fordulatszmon melegt az els 1 percben?
Amgy visszatrve a fst kkes:/
|
Adam ez normalis nekem is fustol feher fust jon belole de csak hideg idoben ami normalis masnak is ugyan ugy fustol :) nekem inkabb viz jon a kipufogobol ezert neha oda taposok neki es mielott megallitom a motrot felturazom parszor :) a motor felmelegedessel ebben a hideg idoben eleg sokat kell varni mig a tu a muszerfalon a kozepeig felszokik legalabb 5 km kell probaltam letakarni a fel oldalat a vizhutonek de akor se sokkal hamarabb melegedett max ha letakarod az egeszet de hosszabb tavon nem tul jo gondolom :) a fogyasztas az lehetne ojan 2 literrel kevesebb az mar fasza lenne :) na de ez van most a 9 liter siman elmegy pedig alig nyomom neki a gazt max 60-70 csak a varosban lehet azert is eszik sokat mert kevesek a tavok es mire bemelegszik megallok :) de azert megvagyok vele elegedve :)
|
szmore. Ha nem az, akkor mirt fstlhet mg? Vagy mr ennyire kopott a motor, s nem lehet vele semmit se kezdeni?
n azrt nem gondolok arra, hogy nem a motor kopottsga miatt van, mert amikor beindtom, csak max fl percig fstl, s abbahagyja, annyi id alatt szinte semmit sem melegszik a motor szerintem, hogy abbahagyn a bemelegeds miatt a fstlst. Inkbb ez a rvid fstls a szelepszr szimering hibra utal, hogy sok lls utn, abban a fl percben elgeti azt a sok olajat, ami lecsorgott az lls sorn, s utna mr a gyors munka temekben nincs ideje lefolyni...
Meg amint mr rtam, van rendesen ereje a motornak, s azutn a fl perc fstls utn, hiba nystld, csinlsz vele akrmit, tbb fst nincs...
|
szmore lehet neked van igazat :) en is a vizpumpara gyanakszok igaz hogy csak 1-2 csepp csepeg naponta de na eleg idegesito az a baj hogy vizpumpat nem csereltem mikor a vezerlest ami kb 1 eve volt most biztos ettol a hidegtol is probaltam leszedni az oldalso muanyag vedot de nem tudtam majd elviszem hogy nezzek meg vizpumpat mijet ajanlassz ? minnel olcsobb legyen es passzoljon is ...
JAJ meg valami eszrevettem meg valami furcsasagot valto es a motor kozt alulrol le is fotoztam ki van hasitva a vas lemezbol egy kis darabka csak azt nem tudom hogy mitol vagy igy volt vagy igy kell legyen ? itt a kep
http://djroly.go.ro/alul.jpg
Facebookon nem talallak meg szmore ? vagy nincs mazda csoport ?:) mert nemtalalok senkit se :)
|
Hello,
Adam, szelepszar szimmering eseten a fustoles folyamatos, hiszen a tomitetlenseg problemaja hideg es meleg motornal egyarant fennall..en a v6oson a nyaron csereltem szimmeringet, es nem vette elejet a fustolesnek, vagy legalabbis szerintem semmivel nem fustol kevesebbet. tartsd bele a kezed a fustbe, hagyd hogy kicsit atjarja es szimatolj...az olajszagot mindenkeppen erezned kell, ha onnan jon a baj.
roli: ember legyen a talpan aki megmondja, hogy honnan jon a viz, de a kepek alapjan a vizpumpa eselyes. nem mondom 100%ra, de ha kornyekbeli vizcsovek nincsenek repedve, akkor marad pumpa. ha figyelsz folyamatosan a vizszintre, meg a hofokra biztos el lehet kolbaszolni nehany szaz kilometert, kerdes az, hogy a szivoattyu csak tomitesproblemas, vagy esetleg mar a lamellai is kopottak es a szallitasi kapacitasa is csokkent, vagy akar elegtelen. egy pontos diagnosztikat mindenkeppen megerne, hogy legalabb tudd, mi is a konkret baj. bar az mar bontassal jar, es akkor ecerubb a csere. a kulonbozo tomittoket en szemely szerint nem ajanlom, tapasztalatom nincs se jo, se rossz, de olvastam mar erdekes dolgokat.
szmore voutam
|
szerintem sajnos nem az, mert, kkes szne van. Beindts utn csak fl percig fstl, aztn abba hagyja. Esetleg szelepszr szimering??
Meg egy olyan krdsem lenne, hogy hidegindtskor a fordulatszm felmegy kb 2600-ig, s onnan kezd el csak szp lassan cskkenni, de 1-2 percig 2000feletti fordulatszmmal jr a motor. Ez normlis??
Mikor mr be van melegedve, akkor meg kicsit ingadozik az alapjrat 700-900 kztt..Mi lehet a gond?
|
szervusz Adam,
valoszinuleg kondenz, azaz vizgoz csupan, ami eleg gyakori jelenseg barmelyik autonal.
szmore voutam, mig normalis voutam
|
Sziasztok! Egy olyan krdsem lenne, hogy az mitl lehet, hogy ha tbb napot ll a kocsi, akkor hidegen indtskor elgg fstl kb fl percig, aztn megsznik. Ezutn semmi fst se jn belle, sehogyan se, meghajtva se, meg melegen indtskor se.
Mi lehet a gond? Er van rendesen a kocsiban, igaz 280ezer km van benne.
94-es vjrat 1.5-s motorral.
|
hu ha na ez fasza tavaly cserelte az egyik haver szerelom a vezerlest es azt mondta a vizpumpat nem muszaj kicserelni mert nem a vezerlesen megy hanem kulon na mondom akor jo ne csereljuk de most valahonnan csak folyik a fagyallo csak meg nemtudom honnan nagyon remelem hogy nem a vizpumpa mert akor egyedul nem allok neki viszem szervizbe vajon dragan cserelik ki ? es ha veszek mijen markajut vegyek ?
|
Roli!
n most cserltem vzpumpt! Nem egy egyszerr dolog de megoldhat. Egy kis gyors segt lers:
- Jobban jrsz ha szerelakna fel lsz a jobb hozzfrhetsghez, s nem rt ha van egy segtsged
- Jobboldalt le kell szedni a kereket s ki kell kapni az sszes doblemezt azt is ami a motor al megy.
- kvetkez lpsben el lehet kezdeni a genertor s a szerv szlyakat leszedni a vzpumpa szlytrcsjt, majd a vezrls burkolatt, a vezrls burkolathoz le kell szedni a szelepfedelet is.
- Ha minden csupasz a jobb oldalon, meg kelle jellni a vezrlst mert azt is szt kell kapni. ezutn lejhet a vezrmszly, a fesztgrg s a fogas vezetgrg.
- Ha mindez lent van a ht als csvt leszeded, lenegeded a vizet s nem egyszer forgatssal bvszkedsell ki lehet forgatni a vzpumpt a helyrl.
UI: Ne lepdj meg az egsz mvelethez iszonyat kicsi a hely!! :) Remlem segtettem valamenyit.
|
[4574-4555] [4554-4535] [4534-4515] [4514-4495] [4494-4475] [4474-4455] [4454-4435] [4434-4415] [4414-4395] [4394-4375] [4374-4355] [4354-4335] [4334-4315] [4314-4295] [4294-4275] [4274-4255] [4254-4235] [4234-4215] [4214-4195] [4194-4175] [4174-4155] [4154-4135] [4134-4115] [4114-4095] [4094-4075] [4074-4055] [4054-4035] [4034-4015] [4014-3995] [3994-3975] [3974-3955] [3954-3935] [3934-3915] [3914-3895] [3894-3875] [3874-3855] [3854-3835] [3834-3815] [3814-3795] [3794-3775] [3774-3755] [3754-3735] [3734-3715] [3714-3695] [3694-3675] [3674-3655] [3654-3635] [3634-3615] [Korbbi] [Archvum]
| |