|
Klímagáz, kondi
2009.07.13. 20:39
Sziasztok!
Meg tudja mondani valaki, hogy 96os BA-ba mennyi gáz kell a légkondiba, mert ahol töltettem (gyorsszervíz), csak 98-2003-as 323 volt a gépben. Köszi
Gy.
Szia Gy!
Igaz nekem 98-as BA-m van, de viszonyítási alapnak nem rossz. 2006-ban lett az egész rendszerem feltöltve klímahűtő csere miatt. Eredetileg R134a gáz ment bele és 668 g. Ha jól emlékszem a srác utánajárt és 750 g-ot talált valahol leírva. De mivel üzem közbe töltötte fel ahogy kell, többet nem rakott bele. Üzemi nyomás 9,5 bar és szépen ketyegett vele. A betöltési mennyiség változhat a hűtő méretétől /több féle van/.
Üdv ÉNRG
Ahoj,
az enyémbe csak fél kiló kéket rakott a spanom, de ezzel is faján megy.
Jó drága az a rohadt gáz (még szerencse hogy elromlott a TV-je és igy ingyé megvót a klimafeltöltés)...
Tom.
Hali!
Nekem 600g-ot rakott bele a csákó, műxik, de nem tudom, hogy mennyire kell nyomnia, mert nem egy frigó:) köszi a válaszokat!
Gy.
Indulj el a kocsival, kapcsold be a klímát, tartsd a fordulatot minimum 2000-en (mondjuk 4-es sebességfokozatban), kapcsold a ventillátort 2-es fokozatra, és figyeld a klímakompresszort hogyan fogja vissza a motort. Ha ilyen körülmények közt néha kikapcsol a rendszer ( mert már fagyáshatáron a hőcsrélő) , akkor elég gáz van a rendszerben. Ennyit tud a konstrukció !
Esetleg kapcsolj belső keringetésre, úgy effektívebb a cucc.
Ha el bírod szánni rá magad, akkor bontsd ki a fűtőmotort, és nézz be balra hogy mennyi falevél van a klíma hőcserélőjén. Ha nagy felületen el van tömődve, az drasztikusan csökkenti a rendszer hűtőkapacítását, bár azt lehet tudni abból hogy túl sűrűn lekapcsolja magát (fagyás).
Ha puceréjoznád a cserélőt, akkor vigyázz a lamellákra, mert már egy szemöldökcsipesz is elgörbíti őket...
Tom.
Yellow,
alapjáraton bekapcsolod a klimát, a computer felnyomja az alapjáratot 1500-re 800-ról (ja és vencsikapcsoló minimum 1-esen) , és el kezd jönni a hideg.
Lehet hogy elment a gáz.... Azt úgy tudod lecsekkolni hogy megnézed a nyomáskapcsolót....
Motortér, biztosítéktábla előtt van a kondenzátor, az olyan henger alakú (olyan mint egy trabant gyújtótrafó) aluminium cucc, a klimarendszer két alucsöve megy bele, illetve van a tetején egy két pólusú ováli csati. Ha megvan a rendszernyomás, akkor ez a két érintkező rövidzáron van..
Mérd meg a kondenzátor kivezetéseit hogy megvan-e a rövidzár (álló motornál) , ha nincs rövidzár, akkor elment a gáz !
Ha nincs műszered, akkor húzd le a csatit róla és egy darab vezetékkel zárd rövidre a vezeték végén a csatiban a két érintkezőt és inditsd be a motort, és kapcsold be a klimát és figyelj.....
Tom.
mit keressek, Tom?
yellow voltam
Szia yellow!
Hát szerintem nem klímás a járgányod, azért nem működik a klímád. Ha jól tudom, az 1,5-ös és 1,8-as között a moci különböző, de a klíma felépítése szinte ugyan az. Ha jól láttam ezek a csövek is hiányoznak a tiédből.
Üdv ÉNRG
Hát drága testvérem, ez cumi !
Nem fogsz nagyon fázni a kocsiban mostanában.... Nincs bennt a klíma !!!
A kapcsoló, illetve a kábelezés az enyémben is bennt volt gyárilag, de pár cuccot (höcserélö, klímahütö, kompresszor, kondenzátor, alucsövek, 2 darab relé ) a másik klímás roncsból kellett átpakolnom...
Tom.
yellow, valamint ez sincsen a járgányodba ha jól vettem ki a motortered képéről.
Üdv ÉNRG
yellow ahogy elnéztem a V6-os mocitér képeit, néhány klímacsöve nem jó az 1,5-öshöz! Hasonlísd össze te is a két mocitérben /1,8-as amit körberajzoltam és a V6-os/ lévő csöveket!
Üdv ÉNRG
Hello
Ma kicsit kocsikáztam,elinditotam a klimát erre semmi nem történt,nem jött a hideg :( ,csak a sziszegést hallotam a kiömlő nyilásbol..Ez azt jelenti,hogy kifogyot a klima gáz?
Elég furra ez,mert idén lett feltöltve,,és nemsokat használtam a klimát..
Maestro voltam
Maestro:
Ha kifogy a gáz, akkor a nyomáskapcsoló nem engedi elindulni a kompresszort...
Kicsit több infó kéne! Beindulnak a hütőventillátorok ? Bekapcsolás után visszafogja a motort ?
Tom.
Tom:
Ventilátorok elindulnak,és csak meleg levegő áramlik ki.Klima bekapcsolásnál visszább esik a fordulatszám.
üdv Maestro
Maestro,
kéne egy multiméter , vagy egy 12V-os vizsgálólámpa : meg kéne mérned hogy a klimakopresszor mágneskuplungja kap-e 12V-ot..
A klimakopresszorhoz megy egy 1 szálas vezeték, van rajt egy stekker, na oda mérj bele...
Ha ott megvana fesz, akkor kesztyűtartó ki, fűtőmotor kiszed, és akkor be tudsz nyúlni (balra) a klima hőcserélőhöz, megnézvén hogy hideg-e.
Más : nem ragadt be a fűtésszabályzód ? Mármint hogy melegre van kapcsolva ? És így a hűtött levegőt visszafűti kapásból?
Bár ebben az esetben klima nélkül megsülnél most.... Na mind1.
Tom.
A másik dolog,hogy a klimám nem müködik.
Májusban lett feltöltve klimagázzal,és most nem müxik,lehet, hogy nem töltöték fel teljesen?vagy pedig 1xerüen kifogyot?de hát alig használtam:(
Jelenségek nála.
Elinditom a verdát,klimát bekapcsolom visszább esik a fordulatszám,és jobb oldalrol ahol van a kesztyütartó sziszegő hang halatszik.
Lehuztam a kabelt a klima gáz tartályrol,motor elinditva,klima bekapcsol(ugye bár ilyenkor semmi)a kabelre rákötötem 1égőt.Világitani nem világitot az égő de elindult a venti és bent ugyanaz a sziszegő hang.
Körülbelül itt tartok.Esetleg tanácsok,hogy most mit kéne csinálni vele
Maestro voltam
Klíma :
miért is kötöttél izzót a nyomáskapcsoló helyére ??
A mágneskuplung nyomorék madzagját húzd szét és ott mérd meg hogy kap-e +12voltot a kuplung !!!
Aztá majd továbbgondolkozunk.
Tom.
| |