|
A Lantis/323f
Angol fordítása 2008.02.01. 03:59
A Lantis/323f
A Lantis/323f nem egy népszerű autó Japánban
Ha azt mondod, „Egy Lantis/323f-est vezetek!”, nagyon kicsi az esélye, hogy az emberek tudni fogják, mi a Lantis/323f. Feltehetőleg ez egy „igazi sport autó”, de a gyártási darabszámok korlátozottak és ugyancsak kevés cikket olvashatunk róla a „Tuning Car Magazine”-ban.
A Lantis/323f benevezett a Japán Túraautó Verseny (Japan Touring Car Competition - JTCC) 4 ajtós, 2 literes kategóriába, de sosem játszotta „a veztő autó” szerepét. Az ismeretlenség oka az lehet, hogy újabban a „Familia” a Mazda vezető autója. Ha elgondolkoznánk azon, hogy szeretnénk beszerezni egy "vezető" autót, nem lenne semmi okunk a Lantis/323f-et választani. De néhány embernek tartogatott néhány vonzó tulajdonságot, melynek nem tudtak ellenállni. Lehet azért, mert rendelkezett egy-két, a stuttgarti autógyártókra hasonlító megoldással. Azonban nem a versenyszellem, hanem a mindennapi használat vonzotta ezeket az embereket.
Meggyőződésem, hogy nem a 911 keskeny külsőjét vagy hatalmas lökhárítóit követi a külső design, hanem a 924, 928, 944, 959, 964, 993, 996, Boxster és 911GT1-ét. Lehet, hogy ez csak egy tipp, de az 1993. augusztusban kiadott első katalógusra és az új 1995. februári katalógusra hivatkozva kifejtem, miért hiszem ezt.
1. Formatervezés a Porschétől
A Lantis/323f külsejét az MRE (Mazda Design Center, Orberammergau, Németország) tervezte. Tudjuk, hogy az MRE vezető tervezője egy időben egyike volt azoknak, akik a Porsche 924, 928 és 944 külsejét tervezték. A Lantis/323f design pályázatára az MRE vezető tervezője küldte a legjobb pályázatot, melyet alkalmaztak is a Lantis/323f(323f)-re, valamint a második legjobbat a Familia NEO(323 kupé)-ra, melyet végeredményben használtak is. E kiváló minőségű pályázatot tanulmányozva úgy gondolom, hogy annak ellenére, hogy ez a vezető tervező a Porsche alkalmazásában állt, a fejében már kész volt ez az új design-terv. Ezért kétségkívül állíthatjuk, hogy „A Lantis/323f-et a Porsche tervezte!”
2. Porsche Tuning motor
A Lantis/323f-ben egy KF-ZE típusú motor működik. Ez a típus megegyezik a Cronos(363) számára kifejlesztettel, csak eszközöltek rajta néhány változtatást kimondottan a Lantis/323f részére. A lóerőt tekintve az 160ps-ről csak 170ps-re nőtt és a fordulatszám 500 rpm-mel lett nagyobb, ennek ellenére az a szóbeszéd járja, hogy ezt a V6-ost a Lantis/323f-nek a Porsche tuningolta. Ez nem pusztán szóbeszéd lehet, mert a The Porsche Company előzékenyen segít más autógyártóknak gépi fejlesztésekben. Tudjuk, hogy azokban az időkben a Porsche részt vett a Mazdával a Presso/MX-3 2 literes és 1.8 literes V6-os motorjának feltuningolásában. Habár az is látszik, hogy az 1.8 literes soros négyhengeresnél (BP-ZE) nem volt támogatás a Porsche részéről. Ez összezavarhatja a V6 tulajdonosokat, mert az 1.8 literes soros négyhengereseket sok Japán versenyen használják.
3. Alvázhangolás Nurbergringben
Ugyanakkor bizonyos okból jó nevű japán autóvállalatok elkezdték előnybe részesíteni a német nurbergringi pályát alvázhangolásra. A Nissan BNR32 Skyline volt az első japán autó, mely ezt a pályát használta, és úgy vélem ez indította el a többi japán céget is. Az ok, amiért a Nissan itt tesztelt az volt, hogy megcsinálják a világ legjobb FR-jét, mely dominálná a Porsche 944-et. A Nissan nagyon jól tudta, hogy a Porsche fejlesztő csapata a Nurbergringet használja (vagy a saját teszt pályájukat).
Az is tényként tudható, hogy a Nissan megpróbálta keresztülvinni, hogy tesztjeik ugyanazon a napon legyenek, mint a Porschéé. A Porsche csak akkor kezdte elismerni a Nissant, amikor az belefogott a super-rapbe. Csakúgy, mint az NSX és az Impressa, a Lantis/323f is gyakran teljesített tesztköröket Nurbergringben azért, hogy megcsinálja a Mazda új alvázát és a teljesítményt hasonlóvá tegye mint a Porsche Tuning motorja.
| |