|
Vízhűtő rendszer
2009.08.12. 23:42
Hi all,
Mire jön az igazi óóótóóó szezon nem elb@szódik a fékem meg a hűtőradiátorom!!!
Jól eláztam kb egy hónapja utánna meg úgy alakult hogy nem ezzel a kocsival jártunk. Na ezt a kedves autópajtás úgy hálálta meg hogy a fékdugattyú beragadt. Nem nagyon de nem működik ahogy kéne. A hűtőből meg már csepegett valahol a víz, azt hittem a túlfolyó tartály csöve szar , de nem . Most hogy jó idő volt megnéztem a radiátort és kiderült hogy valahol felül ereszt a "drága vas".Ki kellene szedni, de ha visszateszem légteleníteni hogy kell? Elég ha feltöltöm és járatom a motort az légteleníti magát? Apropó ha úgy is szét kell szedni akkor ki is takarítanám a hűtőrendszert, milyen sót vagy akármit is kell beletenni, hogy leszedje azt a taknyot a rendszer faláról? Hol találom a ventinek a gombáját vagy akármit is ami a vízhőfokot figyeli. Tudom - tudom ez elég láma kérdés, de sehol nem tudok alámászni hogy megnézzem. Ameddig meg belátok sehol nem látom. Bár gondolom az "én készülékemben van a hiba".
Üdv mindenkinek , zoli voltam
|
Hali Ooort,
Ha a gyári emelővel felemeled a bal első emelőpontnál, már aláfél a fejed...
A gomba ha minden igaz, a hűtő alján lesz. 2 szál madzag jön le a gombáró.
A rendszer légteleníti magát, csak az elején még csavard le a sapkát, ne bízd a dolgot a kiegyenlítő tartályra.
A rittyókiszedésre én a Tescoban találtam erre való cuccot pár száz forintért...
Ja, és aluminium.
Tom.
|
Hi all,
Segítség kellene!
megrepedt a hűtőradiátorom oldala a bal oldalon (menetirány szerinti bal oldalon a vezető oldal felőli). Elkeztem szértszedni de már a cső is egy kissebb bekaksi árán jött le a gilincs miatt. Na most a kérdésem egyből kettő is.
1, A radiátor oldala ahol a csövek csatlakoznak tényleg valami műanyagból van vagy csak úgy tűnik. Erőss a gyanum h az de akkor meg hogy a faszba fogom azt megcsináltatni?
2, A speckó szerint olyan 6 liter körüli folyadék van benne. Na most nekem két öblítés után is olyan 2.5 liter jött ki belőle maximum. Most a vízpumpa nem endedi vissza a triyit vagy mi van? Esetleg beszart a pumpa is és így megszorul, nem forog és ezért nem jön vissza, gondolok erre azért mert a hűtésem is szar volt mostanában akkor lehet tényleg beszart a redszer,
Help me ! PLÍÍÍÍÍÍÍZ
Üdv mindenkinek , Zoli
|
Szia oort!
Ha a képen látható feket színű szélekre gondolsz ami pirossal körbe van keretezve, az bizony műanyag!!!!
Azt műanyagosok végig tudják "heggeszteni". Bár ha nem akarsz késöbbiekben ez miatt galibát, szerintem jobban megéri egy új hűtő. Én annó 29000 Ft-ért vettem inkább, mert ha menetközben elfolyna a hűtővíz, többe is kerülhet az álltala okozott galiba. Műanyagosok arra meg szerintem nem vállalnak garanciát hogy nem lesz vele semmi baj évekig. Nekem 5-6 liter között ment bele, egy kicsit fel kell melegíteni a motort hogy a termosztát kinyisson és kiengedje a mociban maradt vízet is. Ha nincsen a rendszerben elegendő víz, az baj és olyankor tényleg nincsen a járgányba fűtés. A kevés víz okozhatja, hogy a vízhőfok mutatód nem áll stabilan a skála közepe alatt egy picivel, hanem föntebb megy, ha mész akkor meg lentem megy, ha megállsz akkor ismét föntebb megy vagy nagyon fölmegy /ingadozik/. Ha esetleg indításkor vagy máskor is fehér füst jön a kipufogódon kifelé, akkor a hűtővíz bekerül valahol a hengerekhez. Ha kékes akkor olaj folyik be valahol.
Üdv ÉNRG
|
hali,
Köszi Laczy a tippet a hűtőről! Hol vatted azt vagy neten rendelted?
Üdv , Zoli
|
oort: az oldalon megtalálható kovacsauto-/KA/nál szereztem, de ha jól látom most nincsen valamiért nekik. A pontos típusa: Nissens 62382A ha esetleg..............
|
Na kellett nekem felnyitni a motorháztetőt :D a hűtőcső,ami a motorból megy a ventihez, na mind a 2 végén kiköpte a folyadékot,tiszta zöld genyó minden..... 2 dolog lehet: vagy a meleghatására engedett egy kicsit az a bilincs, ez esetben csere abára és leszarós... a cső nem öregedett el.... a parám a következő: elkézelhető valami olyan problematika, ami miatt ott túl nagy ott a nyomás? ezesetben ha aba bilincset rakok fel és jól meghúzom ,akkor valahol máshol fog elszállni,ahol gyengébb.Nem értek az autókhoz.
|
Drága tezsvérem,
Ha nincs dugulás a hütőben, akkor a nyomás mindenhol egyforma a rendszerben, a hűtőközeg hőtágulása miatt megnövö nyosást a hűtősapka rugója állítja be egy értékre. Ha megoldod a tömítetlenséget, valószínüleg nem lesz gond.
Az hogy a motortól a hűtőhöz vezető cső esetén melyikre gondoltál, az attól függ hogy hol állsz... gondolom a felsö, visszavezető (termosztát oldali ) csöved ereszt .
Tom.
|
hűtőkör dugulás álltalában a hűtöradiátorban szokott lenni, belesavanyodott fagyálló, stb... Melegítsd be a mocit, és tapizd végig a hűtőt belülröl (kipufogó csonk felöl, vigyázz a kézfejedre, nehogy eldisszipáljon belőle az élet..) hogy mindenhol kb egyforma meleg-e.
Amúgy tudom ajánlani a Tecsóban kapható párszáz forintos hűtőrendszer tisztító adalékot . Az kimossa a rittyót.
Tom.
|
Hi,
Létezne az , hogy a nyomorult felső vízcső a radiátorhoz majdnem 6 ezer?
A termosztát meg 6-14 ezerig...terjed gyártótól függően. Mazdához még soha nem vettem ilyeneket. Amúgy mi ez a bonyolítás a termosztáton? A kis kötyögős pöcök gondolom a légtelenítés miatt van, de az a rogós szelepszerű mire kell?Valami túlnyomás leeresztóő bisz-basz?
üdv, Zoli.......
|
Én amikor venni akartam hűtéscsövet egész Mo.-on egy darab sem volt, sem Unix, sem Bárdi, sem Láng... sehol! Feladtam és "megtuningoltam" a gyári csövemet, egy másik olyan átmérőjű csővel!
|
Csövet bontóbó, E.
Tom.
|
Termosztát végletek :
499532 |
TH30688G1 |
|
GATES |
Termosztát
Tömítéssel
|
Nincs |
19462 FT |
184461 |
1.880.354S |
|
EPS-FACET |
Termosztát
|
Nincs |
2176 FT |
Tom.
|
Ez meg még van is raktáron:
184460 --> 2449 FT
Tom.
|
Hi,
Tom, ennek a termosztátnak nincs ott az a másik laprugós baszása. Akkor az mire jó?
Ha lenne valami infó akkor azt megköszönném.
üdv mindenkinek , Zoli.
|
Termosztáton nemtom mi az a baszás, de az enyimébe mezei vagyon, oszt azzal is megyen...
Jaú, de izzesen beszéltem, mi ? A mindenit :)
Tom.
|
2000 ft körül fizettem a termosztátért 2 éve kb birnerbe..
|
Üdv Mindenkinek!
Én nem rég tettem szert egy "Lantisra". Balszerencsémre el kezdett csepegni valami a motortérből. A kocsi alatt előszőr kis tócsák, majd az idő múlásával egyre nagyobbak keletkeztek. Mivel ezzel párhuzamosan a hűtővízem is drasztikusan fogyott, ezért nyilvánvaló volt, hogy a hűtővíz szökik. Sikerül nagyábol lokalizálni, hogy nem a hűtőradiátor ereszt, hanem a motortér környékéről jön a víz. Ott pedig egy dolog lehet úgy igazán hibás és az a vízpumpa.
Úgygondöntöttem, hogy mivel a vezérműszíj is esedékes a cserére ezért egy füst alatt letudjuk mind két dolgot. Meg is vettem az alkatrészeket, de a vízpumpa típusa nem volt jó, mivel egy furat hiányzott az általam beszerzett pumpárol. A szerelő szerint azért mert légkondi is van a verdában.
A vízpumpa cseréje után a csöpögés úgy néz ki meszünt.
Holnap megpróbálok felrakni pár képet a vezérműszíj cseréről illetve az ellhasznált vízpumpáról.
|
| |