|
A Lantis/323f
Angol fordtsa 2008.02.01. 03:59
A Lantis/323f
A Lantis/323f nem egy npszer aut Japnban
Ha azt mondod, „Egy Lantis/323f-est vezetek!”, nagyon kicsi az eslye, hogy az emberek tudni fogjk, mi a Lantis/323f. Feltehetleg ez egy „igazi sport aut”, de a gyrtsi darabszmok korltozottak s ugyancsak kevs cikket olvashatunk rla a „Tuning Car Magazine”-ban.
A Lantis/323f benevezett a Japn Traaut Verseny (Japan Touring Car Competition - JTCC) 4 ajts, 2 literes kategriba, de sosem jtszotta „a vezt aut” szerept. Az ismeretlensg oka az lehet, hogy jabban a „Familia” a Mazda vezet autja. Ha elgondolkoznnk azon, hogy szeretnnk beszerezni egy "vezet" autt, nem lenne semmi okunk a Lantis/323f-et vlasztani. De nhny embernek tartogatott nhny vonz tulajdonsgot, melynek nem tudtak ellenllni. Lehet azrt, mert rendelkezett egy-kt, a stuttgarti autgyrtkra hasonlt megoldssal. Azonban nem a versenyszellem, hanem a mindennapi hasznlat vonzotta ezeket az embereket.
Meggyzdsem, hogy nem a 911 keskeny klsjt vagy hatalmas lkhrtit kveti a kls design, hanem a 924, 928, 944, 959, 964, 993, 996, Boxster s 911GT1-t. Lehet, hogy ez csak egy tipp, de az 1993. augusztusban kiadott els katalgusra s az j 1995. februri katalgusra hivatkozva kifejtem, mirt hiszem ezt.
1. Formatervezs a Porschtl
A Lantis/323f klsejt az MRE (Mazda Design Center, Orberammergau, Nmetorszg) tervezte. Tudjuk, hogy az MRE vezet tervezje egy idben egyike volt azoknak, akik a Porsche 924, 928 s 944 klsejt terveztk. A Lantis/323f design plyzatra az MRE vezet tervezje kldte a legjobb plyzatot, melyet alkalmaztak is a Lantis/323f(323f)-re, valamint a msodik legjobbat a Familia NEO(323 kup)-ra, melyet vgeredmnyben hasznltak is. E kivl minsg plyzatot tanulmnyozva gy gondolom, hogy annak ellenre, hogy ez a vezet tervez a Porsche alkalmazsban llt, a fejben mr ksz volt ez az j design-terv. Ezrt ktsgkvl llthatjuk, hogy „A Lantis/323f-et a Porsche tervezte!”
2. Porsche Tuning motor
A Lantis/323f-ben egy KF-ZE tpus motor mkdik. Ez a tpus megegyezik a Cronos(363) szmra kifejlesztettel, csak eszkzltek rajta nhny vltoztatst kimondottan a Lantis/323f rszre. A lert tekintve az 160ps-rl csak 170ps-re ntt s a fordulatszm 500 rpm-mel lett nagyobb, ennek ellenre az a szbeszd jrja, hogy ezt a V6-ost a Lantis/323f-nek a Porsche tuningolta. Ez nem pusztn szbeszd lehet, mert a The Porsche Company elzkenyen segt ms autgyrtknak gpi fejlesztsekben. Tudjuk, hogy azokban az idkben a Porsche rszt vett a Mazdval a Presso/MX-3 2 literes s 1.8 literes V6-os motorjnak feltuningolsban. Habr az is ltszik, hogy az 1.8 literes soros ngyhengeresnl (BP-ZE) nem volt tmogats a Porsche rszrl. Ez sszezavarhatja a V6 tulajdonosokat, mert az 1.8 literes soros ngyhengereseket sok Japn versenyen hasznljk.
3. Alvzhangols Nurbergringben
Ugyanakkor bizonyos okbl j nev japn autvllalatok elkezdtk elnybe rszesteni a nmet nurbergringi plyt alvzhangolsra. A Nissan BNR32 Skyline volt az els japn aut, mely ezt a plyt hasznlta, s gy vlem ez indtotta el a tbbi japn cget is. Az ok, amirt a Nissan itt tesztelt az volt, hogy megcsinljk a vilg legjobb FR-jt, mely dominln a Porsche 944-et. A Nissan nagyon jl tudta, hogy a Porsche fejleszt csapata a Nurbergringet hasznlja (vagy a sajt teszt plyjukat).
Az is tnyknt tudhat, hogy a Nissan megprblta keresztlvinni, hogy tesztjeik ugyanazon a napon legyenek, mint a Porsch. A Porsche csak akkor kezdte elismerni a Nissant, amikor az belefogott a super-rapbe. Csakgy, mint az NSX s az Impressa, a Lantis/323f is gyakran teljestett tesztkrket Nurbergringben azrt, hogy megcsinlja a Mazda j alvzt s a teljestmnyt hasonlv tegye mint a Porsche Tuning motorja.
| |