|
Motoros antenna
2009.07.07. 21:48
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? Hál istennek nem egy hatalmas probléma, de tök zavaró....Az elektromos antennám eddig szuperul működött, azonban pár napja az utolsó tag (legfelső) enyhe kézi segítségével huzza csak be az antennát, amúgy csak berreg. A kitolásnál pedig kinyomja rendesen, de aztán szintén berreg még egy ideig. A végállás jelző lehet a gond? vagy javítanak egyáltalán ilyet? Hova vihetem? Eldobhatom? Nem szeretném...
Előre is köszi az építő hozzászólásokat.
Üdv Gyuroo
Hali, asszem beszelgettunk mar elektronyos antennakrol es azok hibairol.. en megkisereltem szetszedni is, de javithatova nem tudtam varazsolni. az antennacsohoz egy fogaslec csatlakozik, amit nehany porgo forgo fogaskerek csatol a motorhoz. ez adja be a derekat leghamarabb..az altalad emlitettek alapjan most is erre tippelek. nehany fog megzabalodott, lepokopott, esetleg meg lehet csiszolni, hogy a tompitott reszeket csucsositod. esely a javulasra: konvergal a minusz vegtelenhez.. csere igencsak koltseges...meg az univerzalis is...
szmore
Ja , meg ráadásul nincs végálláskapcsoló.... Áramot mér a vezérlöelektronika. Sux.
Tom.
A végálláskapcsolót pedig még értettem volna...az "áramot mér"tet hogy értsem? mert ha teljesen kitolja is berreg, meg ha behúzza is. Nem értek hozzá, tehát tudom laikus a kérdés, de egy rövid válaszért köszi :)
gyuroo
Az aztatot jelenti, hogy a motorvezérlő szervó IC (ami rajt van a nyákon az antennán belül) méri az áramot amit a villanyomotor kajál az IC által rákapcsolt delejből...
Ha az antenna elérte a végállást, akkor a motor elkezd szenvedni, megnő az általa felvett áram ,és ebőől tudja az IC hogy eljött a legmegfelelőbb időpont a kikapcsolásra... Ha elurik a fogasléc , akkor nem nő meg az áram és a motor addig kapja a feszültséget míg az IC-ben be nem kapcsol a másodlagos védelem : az időtúllépés.... De hát addíg csak kattog szegényem... Na ez vala a tudományos része..
Tom.
Köszi, tök jó fej vagy, hogy így leírtad nekem, most már világos. Tehát valószínű, hogy mechanikus baja van a fogasléc körül... akkor megpróbálom szétszedni és jóóól megvizsgálni. Bár tudom, hogy nem egy 2 autóból 1-et kategória, de majd értesítelek, mi történt :)
köszi gyuroo
Tom!
Belenéztem az antennába és le volt törve a fogaslécecskéből kb egy 10 centis darab. Nem próbálkoztam a visszaragasztással, (szerinem nem is sikeült volna) hanem az így kialakult végre csak egy gubót eszkábáltam, hogy ez jelentse a "végállást" amikor már csak szenved a motor. Így picit rövidebb lett az antenna, de profin müxik.
köszi a segítséget. gyuroo
Nincs mit.
Ha még ajánlhatom esetleg, akkor rakj egy elegáns kapcsolót valahova és oda kösdd be az antenna vezérlését. Így nem fog csórikám minden egyes magnókapcsoláskor ki-be ugrálni, csak akkor ha tényleg úgy látod hogy szügséges (mosás, disco, stb..) . Talán így tovább bírja majd.
Tom.
Hali!
Valaki meg tudja mondani, hogy az elektromos antennát vezérlő kábel az antennától hol fut végig? és a rádióba fut-e be egyből vagy tesz előtte még egy kört?
köszi! Gy.
Hello Gy!
Ugy tudom nem raktak rá plusz vezérlést, ugyhogy egyből a magnóhoz megy a kanóc....
Viszont hogy melyik irányban teszi meg bűvöletes útját a műszerfalig, az kérdéses. Két 323F BA-ból bontottam ki a komplett vezetékhálózatot és hátraflé teljesen másképp volt kiépítve a két autó vezetékelése.
1. számu autó : A jobb küszöbnél csak a B oszlopig ment a köteg hátra, a jobb hátsó ajtóba. A antenna vezérlés a bal küszöb kötegébe volt fonva.
2. számu ató : a bal és jobb küszöb kötegei össze voltak fonva egy jómunkásember köteggel az első ülések vonalában, kb. úgy mintha az első két ülést körbefognád sok-sok vezetékkel. Itt már kérdéses hogy merre mi ment....
De végülis ha belegondolok , akkor valószínü hogy a bal küszöbön kolbászol végig a vezérlőszál....
Fogj egy multimétert és sipoltasd ki !
Tom.
a rádió tápkábele nekem elsüllyed valahol a hátsó ülés alatt, az antenakábel viszont körbesétálja a csomagtartómat. előbb aszittem lesz valami köze a cd-tárhoz de nincs..csak kunkorodik összevissza.
szmöre
köszi a tippeket...az antenna-kábel a korábbi tanácsotokhoz, a kapcsoló beépítéséhez kell, hogy ne jöjjön ki mindig autómatán...pl. a CD-tárhoz feleslegesen.
Gy.
kerdes..probált-e már valaki univ. motorosantenát a gyári helyére szerelni?
szmöe wóót, nem wót, wót, nem wót, wót, nem wót
|
Szia szmöre!
Univerzális motoros antennából az egyik félét biztos hogy nem lehet berakni. A felső rész nem volt olyan hosszú, hogy kijöjjön a karosszériából, nem lehetett megfogatni. Igy aztán vettem egy teleszkópszárat és kicseréltem a gyári antennában.
Üdv ÉNRG
|
Sziasztok!
Az elképzelhető, hogy az elektromos antenna 3 szál vezetékéből (ha a testet 01-nek, a másik kettőt 02-nek, 03-nak hívjuk) a 01 és a 02 között állandó 12V van, és a 03 vezérli a ki-be menetet? én eddig azt hittem, hogy 01-02 ki, 01-03 be....de nem így mértem. vagy csak béna vagyok? van vkinek ötlete? köszi
Gy.
|
Tom a profi de asszem pontosan emígyen van e.
Egy vezérlő és két táp melyből egy test a másik +12v.
|
Ja.
Amúgy ha nem akarod hogy ki be mászkáljon az antenna rádiókapcsolgatáskor, nyugodtam rakj a vezérlőszálra egy rejtett kapcsolót a műszerfal környéken és csak akkor húzasd be ha autómosóba mész...
Kitolt állapotban, aktív vezérlőbemenettel is csak 3 mA-et eszik a bájzling, úh nyugodtan lehet fix bekötéssel szerelni.
Tom.
|
köszi, akkor ha jól értem csak az a "vezérlő szálat" kell egy kapcsolóval megszakítani? Igazából azért szakítanám, mert sztem tök fölösleges, ha CD-t hallgatok is kitolja, vagy ha egy percre kiszálok is ki-behuzogatja, ha amúgy is hamar megadja magát az antenna... és hol célszerű megszakítani? merre megy előre?
jól tudom, hogy a 97 előtt és után más fajta antanna van? mi lehet a különbség, ha egy 97-est rakok be a régi helyett, fog-e működni? ugyanaz lehet a vezérlése?
mégegyszer köszi
Gy.
|
ja, bocsi, még egy kérdés....miért kell ott az állandó 12V, mégha a gyújtás le van kapcsolva is?
és Tom. mit értessz azon, hogy "aktiv vezérlővel 3mA..."? és hogy "lehet fix bekötéssel szerelni.."? Bocsi, hogy picit értetlenkedem..:)köszi
Gy.
|
Hello Gy.
Noss a vezérlő szál kisáramú vezeték és a másik vége a magnohoz vezető kábelkötegnél van a középkonzolban.
Az állandó +12V (B+) -ra azért van szükség, mert a fejegységeket általában nem szabad a remote kimenetükön nagy árammal terhelni (antennahúzó motor), valamint ha a vezérlőszálon megszünteted a +12 voltot akkor vajon mi húzná vissza az antennát ? Szal azzé van ott állandó tápfesz.
A direkt bekötést úgy értettem hogy az antennánál mindent hagysz úgy ahogy van, kapja csak meg az állandó tápfeszt ahogy azt kitalálták, elöl meg keresd meg a vezérlőszálat (ott kell lennie a magnóhoz vezető kábelkötegben) és rakj rá egy kapcsolót, mely állandó +12-őt rak rá ha bekapcsolod. Ez a kapcsoló lesz az antennatologatód, és ha leparkolod az autót sem kell visszahuzatnod vele az antennát, mert bekapcsolt kapcsoló mellet is csak 3 mA-et eszik az egész....
A két évjárat antennája tényleg különböző, bár ahogy nézem csak felépítésre más. ( A régiben egy kicsit több az IC...)
Tom.
|
Utóirat...
A két fajta antennának asszem más a dugója !
De ua a 3 szál van használva.
Tom.
|
köszi, értem... de én úgy gondoltam, hogy szimplán a vezérlőszálat szakítom meg egy kapcsolóval és csak akkor kapcsolom be, ha ki akarom tolni az antennát. akkor nem kell állandó +12re rakni, jól gondolom?
köszi Gy.
|
| |